تعویض دنده اضطراری لودر ولوو (بی ام)!

تاریخ : پنج شنبه 30 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


چنانچه بعلت بروز ایراد درمدار برقی گیربکس قادربه حرکت نباشد

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کشنده AXOR یورو 5

تاریخ : پنج شنبه 30 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


اطلاعات فنی خودرو آکسر  مدل  18x43

 

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

گيربکس اتوماتیک

تاریخ : پنج شنبه 29 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref




 

  اگر شما یک ماشین با گیربکس اتوماتیک رانده باشید ، دو تفاوت بزرگ بین گیربکس های اتوماتیک و گیربکس های دستی را می شناسید :

  • خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک پدال کلاچ ندارند .
  • خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک نیازبه تعویض دنده دستی ندارند . یک بار شما دنده را در حالت drive قرار می دهید ، همه چیز ها دیگر خودکار عمل می کند .

گیربکس اتوماتیک ( بعلاوه مبدل گشتاور ) و گیربکس دستی ( با کلاچ ) دقیقاً مانند هم عمل می کنند ، اما از راه های کاملاً متفاوت. روش گیربکس اتوماتیک برای تعویض دنده کاملاً شگفت انگیز است .

 

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

استاندارد تعمییرات موتور (تی دی 70 اچ) ولوو بی ام!

تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref



این ماشین دارای گیربکس هیدرولیکی مدل ( اچ تی 100) وفرمان هیدرو استاتیکی مدل

 می باشد در صورت نیاز به بکسل کردن دستگاه لازم است که فرمان(ORBiT ROL)  

وترمزها کار بکنند سیستم ماشین دارای یک واحد جداگانه می باشدکه میتوان آنها را به

کارگرفت...

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

استاندارد تعمییر سیستم هیدرولیک لودرهای 90و120و260 کوماتسو

تاریخ : چهار شنبه 22 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


90- استاندارد سیستم های هیدرولیک شامل پمپ هیدرولیک- سوپاپ کنترل فرمان- سوپاپ کنترل اصلی – جک فرمان- جک بوم-جک باکت

120- استاندارد سیستم های هیدرولیک شامل –پمپ هیدرولیک –سوپاپ کنترل اصلی –سوپاپ کنترل فرمان – جکهای  فرمان- بوم

باکت –سیسم ریماند ولو

260- جک های بوم-باکت-فرمان

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

مشخصات و تیپ کامیون وکشنده مرسدس بنز

تاریخ : دو شنبه 20 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


در روی بدنه این ماشین آلات مشخصاتی حک شده است که معرف شناخت آنهاست تا راننده ویا مالک خودرو به نحو مطلوب آن را به کار گرفته و از آن بهره برداری لازم بعمل آورند


  

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

سیستم انتقال قدرت دو کلاچه درخودروهای سبک

تاریخ : یک شنبه 19 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


سیستم انتقال دو کلاچه کار دو گیربکس سیستم دستی را با هم انجام می دهد.برای درک بهتر این موضوع بهتر است طریقه کارکرد گیربکس دستی معمولی را مرور کنیم. وقتی که راننده می خواهد دنده را به وسیله دسته دنده عوض کند باید ابتدا پدال کلاچ را فشار دهد در این سیستم کلاچ رابطه بین موتور و گیربکس را قطع می کند و از انتقال قدرت به چرخها جلوگیری می کند سپس راننده با دست و به وسیله دسته دنده ،دنده جدیدی را انتخاب می کند

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

هیدروموتور های مختلف گردان وحرکت بیل مکانیکی

تاریخ : شنبه 18 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


هیدروموتورگردان بوسیله فشارهیدرولیک به گردش در آمده وباانتقال نیروی مکانیکی ازطریق دنده ها ی خروجی ودرتماس بادنده  گردان موجب گردش کابین دستگاه نسبت به شاسی درحول خود به مقدار دور در دقیقه درمدل های مختلف  بیل های مکانیکی به شرح

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

سیستم ( سرو) دربیل های مختلف مکانیکی لیپهر

تاریخ : جمعه 17 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


پمپ سرودربیل مکانیکی ازنوع دنده ای بوده که حداکثر دبی خروجی آن 9 لیتر دردقیقه می باشد سیستم فوق دارای فشار30 بار ورود که میتوان آن را بانصب فشار سنج درمحل تست مدار چک نمود پمپ فوق

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ديفرانسيل

تاریخ : جمعه 17 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


ديفرانسيل وسيله‌اي است كه گشتاور انتقالي از موتور را دو قسمت مي‌كند تا هر قسمت جداگانه چرخي را به گردش درآورد.

ديفرانسيل روي تمام اتومبيل‌ها و كاميون‌هاي جديد يافت مي‌شود . همچنين روي بسياري از اتومبيل‌هايي كه قدرت به چهار چرخ منتقل مي‌شود. در اتومبيل‌هايي كه نيرو بطور مداوم به چهار چرخ منتقل مي‌شود، بين هر دو چرخ به يك ديفرانسيل نياز است و همچنين بايد يك ديفرانسيل بين چرخهاي عقب و جلو وجود داشته باشد. چرا كه چرخهاي جلو ضمن پيچيدن اتومبيل مسير متفاوتي را نسبت به چرخهاي عقب طي مي‌كنند.

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

عملکرد موتور های شش زمانه

تاریخ : جمعه 17 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref



عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

عدد "اكتان" چيست

تاریخ : جمعه 17 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


زمانه بنزيني استفاده مى كنند . يكي از اين 4 مرحله همان مرحله تراكم است. يعني زماني كه سيلندر پر از هوا و سوخت را توسط پيستون تحت فشار قرار داده و حجم آن كاهش مى يابد قبل از اينكه سيستم جرقه زني اقدام جرقه زدن توسط شمع نمايد. مقدار اين تراكم "نسبت تراكم" خوانده مى شود. موتور ها ممكن است نسبت تراكمي بين 8 تا 10 داشته باشند.

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

استاندارد تعمییرات گیربکس وتورک کنورتر لودر دابیلیو 90 کوماتسو

تاریخ : جمعه 17 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


مدارروغنکاری وهیدرولیک گیربکس وتورک کنورتر وعیب یابی دراین سیستم ونقاط مهم اندازه گیری. دربخش روغنکاری روغن واقع درمخزنگیربکس بوسیله پمپ دوبل........

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

حجم موتور چیست

تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


زمانى كه پيستون از بالا به پايين در سيلندر  حركت مى كندمقدار معيني از هوا را مى مكد.مقدار هوايى كه مكيده مى شود....

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

انژکتور بنزینی

تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1391
نویسنده : mohamadaref


انژکتور چیزی جز یک سوپاپ که به صورت الکترونیکی کنترل می شود نیست این سوپاپ می تواند چندین بار در ثانیه باز وبسته شود و پمپ سوخت،بنزین را با فشار به آن می رساند......

(عاقل یاعالم است یامتعلم)

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار